2016. július 19., kedd

Tavi Kata: Ballépések (Sulijegyzetek 2.)

Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 468
Kiadás éve: 2014
Eredeti cím: -
Fordította: -

Értékelés: 5

Fülszöveg:
Szeptember ​​van és tanévnyitó, Lilla szorongva várja Krisztiánt. Nyár elején elcsattant egy csók, de azóta hiába vár folytatásra. Krisztián körül teljes a káosz, a rockistennek kinéző fiú elutasító Lillával és másokkal, sőt, a kosarazásban sem leli örömét. 
Mi folyik a háttérben? Mit kavar a felbukkanó exbarátnő, Adrienn? Miért állít be Lilla bulijára és miért kezdenek verekedni a srácok? 
Lilla éli a tánctagozat mindennapjait, de az iskolai órák és fellépések mellett nyitva tartja a szemét. Rájön, hogy Márk és Krisztián ellenséges viszonya mögött apró, múltbeli titkok rejlenek, és szuperkém barátnőivel akcióba lendül, hogy megtudja, mi az igazság. Ám Lillát meg mások figyelik, akik félreértik a fiúkkal folytatott barátságát, és mocskos pletykákat terjesztenek róla. 
Vajon mit érez iránta Krisztián? És kit szeret Márk? 
Lilla keményen küzd, szenvedélyesen táncol, de néha elbukik. Lesz olyan fiú, aki erős karjával átöleli és az Élet nagy táncparkettjén igazi társa lesz?


SPOILERT TARTALMAZ!


Értékelés:
Ebben a könyvben sikerült igazán pozitívan csalódnom, mivel a Nyitótánc nem lett a szívem csücske.
A Ballépések viszont ahhoz képest nagyon jól sikerült, alig bírtam letenni, de ha ez sikerült, akkor mindig vártam, hogy mikor vehetem újra a kezembe.
A történet megint egy tanévet ölel fel, hónapokra bontva, ez a tematika nem változott. Viszont Lilla viselkedése annál inkább, ebben a részben már nem idegesített annyira a "én kemény lány vagyok, mindenkinek megmondom a tutit"-stílusa, mert amikor ezt csinálta, akkor általában jogos volt, hogy számon kért valakit. De az még mindig irritáló volt, hogy megsértődött akkor, amikor mondták neki, hogy ilyen viselkedéssel nem való a Táncművészeti Főiskolára, mert amúgy ez abszolút igaz.
Egyébként a sztori már nem hajazott annyira a Szent Johanna Gimire, mint az első, ennek külön örültem, ahogy annak is, hogy ebben a részben előjöttek komolyabb témák is, mint a pénzügyi gondok, párkapcsolat és a szülőkkel való viszony.

forrás
A kedvenc részem az osztálykirándulás volt, az tényleg nagyon eseménydúsra sikerült. Amúgy nem tudom mások, hogy vannak vele, de azok a részek viszont, amikor Márkék szívatták Lillát szerintem inkább irritálóak voltak, mint viccesek. 
A bonyodalmat itt Adrienn okozta, Krisztián exbarátnője, akinek nyilvánvaló milyen szándékai vannak. De nekem még akkor is fura, hogy a lány még mindig 8.-as szerelméért "küzd". A könyv közepén már idegesítő volt Krisztián és Lilla szenvedése, de örülök a végkifejletnek. Mondjuk azt nem tudom miért kellet az utolsó fejezetet Krisztián szemszögéből megírni, nekem semmi pluszt nem adott. 
Ami még nekem különös volt, az Jázmin viselkedése. Amikor Flóráról kiderült, hogy cigizik, akkor azt hittem majd ő lesz legjobban oda, hogy milyen káros, stb. És nem nézte volna pont belőle ki azt a dolgot Kristóffal. Azért remélem a következőre részre kicsit helyrebillen a kapcsolatuk.
Mindent összevetve nekem tetszett ez a könyv,  várom a következőt.

Az írónőről
Tavi Katának (eredeti nevén: Tóth Katalin) a történetmesélés hobbija és reméli egyszer majd a hivatása is lesz. Szerinte a napjai "totális depresszióba" süllyednének a családja, a barátai, az olvasás, a zene és a kávé nélkül.
A Könyvmolyképző Aranymosás c. pályázatának köszönhetően jelenhetett meg első regénye, a Nyitótánc, majd a későbbi kötetek (Ballépések, Táncvarázs) is a KMK adta ki.
A szöveg forrása: http://tavikata.blogspot.hu/p/rolam_25.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése