2016. július 27., szerda

9. nap - Hobbim bemutatása (12 napos bloggerkihívás)

Sziasztok!
Először is bocsánat, amiért előző nap elmaradt a bejegyzés, de tegnap valahogy egyáltalán nem volt kedvem posztot írni. A maximalista énem ezért kicsit dühös, de inkább csúsztatok egy napot és csinálok egy igényesebb bejegyzést, mint egy összecsapottat. 
A mai nap feladata, hogy mutassuk be, hogyan csinálunk valamit. Én a hobbimat, a fuvolázást választottam, a következőkben egy gyakorlásom lépéseit olvashatjátok pontról-pontra.

1. "Bemelegítés"
Hát igen, ez az, amit én rendszeresen elhagyok. Tudom, rossz szokás, nem kéne, úgyhogy megpróbálok rajta változtatni. Ilyenkor, hogy a szám beálljon el kéne játszanom egy skálát, egy tercmenetet és egy hármashangzatot, de én egy elég türelmetlen ember vagyok, én mindjárt egy dalt szoktam eljátszani, tehát én igazából a 2. lépéssel szoktam kezdeni.

2. Etűd eljátszása
(Etűd=a zenében a hangszertechnika gyakorlását, elsajátítását szolgáló, pedagógiai célzatú darab, de vannak igen értékes, jelentős hangversenyetűdök is. Forrás: kislexikon.hu)
Ilyenkor nyáron általában csak egyet szoktam gyakorolni, de tanévközben többet is felszoktak adni. Vannak, amik egész jók, ám a legtöbbel úgy vagyok, hogy túl kell rajta esni. Viszont beismerem, hogy hasznosak, sok dolgot meg lehet tanulni rajtuk keresztül.

3. Előadási darabok
Ez a kedvenc részem. Ebben a részben "igazi" darabokat szoktam gyakorolni, híres zeneszerzőktől (pl.: Sosztakovics) és nagyon élvezem őket, mert dallamosak és nem is olyan nehezek. Nyárra igazából csak egy mű lett kiadva gyakorlásra, de ilyenkor átjátszom a kedvenceimet is.


4. "Idegen" darabok
Itt olyan dalokat szoktam eljátszani, amiket nem a zeneiskolából kaptam, hanem magamnak nyomtattam a netről. Általában felváltva játszok egy előadási darabot és egy ilyet. Néha a YouTube-ra is felnézek, egy-egy pop szám kottájáért, de általában azoknak az eljátszása kudarcba fullad. Maradok inkább a kinyomtatott Szomorú vasárnapnál és a Turkish March-nál.
azért én nem vagyok ilyen profi
5. Vízivás és pihenés
Azért elég rendesen ki tudok száradni és le tudok izzadni ezalatt kb. 35-40 perces folyamat alatt. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése