2016. július 23., szombat

6. nap - Dolgok, amik halálra idegesítenek (12 napos bloggerkihívás)

Sziasztok!
Ma megtudhattok öt dolgot rólam, amitől falra mászom. Ezeket igazából nem tudom rangsorolni, csak a felsorolás kedvéért számozom meg őket.

1. Ha kisgyerekek csúnyán beszélnek és mások cukinak találják
Személyesen nem találkoztam még az esettel, de meséltek már róla. Mivel én egyébként is allergiás vagyok a csúnya beszédre, ezért tartom érthetetlennek és felháborítónak, hogyha egy 3-5 év közöttinek kicsúszik a száján egy ilyen, akkor a szülőknek/barátoknak/egyébnek miért az az első reakciója, hogy nevetni kezdenek, majd azt mondják, hogy "jaj, de aranyos!". Nem azt mondom én, hogy egyből üvöltsék le a fejét, de el kéne a gyereknek magyarázni, hogy ilyet nem szabad mondani.

2. Ha egy üzletben hangosan szól a zene
Tipikus jelenség Árkádban/Plázában, hogy a ruhaboltokban megy valami zene. Jobb esetben csak háttérzajként, halkan, de már volt, hogy azért mentem ki egy üzletből, mert konkrétan a saját hangomat nem hallottam. Nem hiszem, hogy én lennék az egyetlen, akit ez idegesít, szerintem ez egy olyan dolog, amin simán tudnak változtatni az eladók, azzal, hogy lejjebb csavarják a hangerőt, ugyanis, ha hangosabban üvölt a zene a boltban, mint egy diszkóban, az az üzletnek sem tehet jót.

3. Ha valaki folyamatosan beleszól a másik dolgába
Nem, egyszerűen nem értem, hogy egyes embereknek miért jó az, ha folyton folyvást belebeszélhetnek abba, amihez amúgy abszolúte semmi közük sincsen? 

4. A rossz angol kiejtés
Megértem, hogy nem mindenki tud angolul és tisztában vagyok vele, hogy az én kiejtésem sem tökéletes, de attól falra mászom, hogyha egy videóban, valaki azt mondja, hogy "(angol szó rosszul kimondva), vagy hogy kell ejteni". Akkor legalább annyi legyen benne, hogy utánanéz, vannak már  kiejtéskalauzok, mint például a forvo.com.

5. Pletykálkodás, teóriagyártás
Én egy nagyvárosban élek, tehát itt nem jellemző ilyesmi, de mondjuk az iskolában tapasztalom. Nem bírom, az olyan embereket, akik már egy ruha színéből is megállapítják ki-kivel jár, vagy éppen egy-egy elejtett szóból képes egy egész történetet szőni. Persze, valakinek élénk a fantázia, azzal nincs is semmi baj, de akkor ne adjon közre olyan infókat, amiket ő talált ki vagy nincs róla hiteles forrása.



Gifek forrása: giphy.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése