2015. augusztus 15., szombat

Féléves könyves kiakadás book tag

Sziasztok!
Ma - mint a címből is kiderült - egy tag-et fogok kitölteni, amire Zeyna hívott ki. Köszönöm neki mégegyszer is!

1. A legjobb 2015-ös olvasmányod.
A pár napja elolvasott Klott Gatya ne fárassz! c. könyv. Már nagyon kellett egy kicsit "gyerekesebb" hangvételű regény.

2. A legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál.
Kétségtelenül az Időfutár sorozat részei. Általában minden sorozatból az 1. rész a kedvencem, mert az még humoros, ott még minden rendben van, és látszik rajta, hogy nagyon akarták. Az Időfutár sorozat mindegyik kötete színvonalas.

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél.
Nem tudom mennyire friss megjelenés, de Tahere Mafi-tól elszeretném olvasni a Ne érints c. könyvet. Nem mellesleg nagyon nagyon szép a borítója.

4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére.
Nem tudom. Most igazából nem várok semmit.

5. A legnagyobb csalódás.
A lázadó, a Divergent trilógia második része. Az első kötet után nem ilyenre számítottam. Az írónő rengeteg embert "kinyírt" (némelyeket értelmetlenül) és ez eléggé megalapozta - egyéb más dolgok mellett - a főhősnőnk érzelmi állapotát. És van még egy, Holly Smale-től A lány, akit soha senki nem vett észre. Alig történt benne valami, azt hittem olyan lesz, mint Marni Bates-től a Segítség, Youtube-sztár lettem!, de nem. Az jó volt, de a Geek Girl...ha olvastátok róla a véleményemet tudjátok.

6. A legnagyobb meglepetés.
Leiner Laura: Késtél. Rossz megérzéseim ellenére ez a könyv egész jóra sikeredett.

7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új).
Több is van. Bosnyák Viktória, Suzanne Collins és Rachel Hawkins, Rob Reger - Jessica Gruner (szerzőpáros). Kedvenceim nagy része az ő tollukból származik. De ők nem debütáló írók, csak számomra újak. Kezdőktől idén nem olvastam olyan sokat eddig.

8. Legújabb könyves szerelem. 
Mármint könyves pasi akibe beleszerettem vagy könyv amibe beleszerettem? Nem értem, úgyhogy ugorjunk.

9. Legújabb kedvenc karakter.
Hmm...Talán Katniss Az éhezők viadalából. Kemény lány, aki mindent megtesz a családjáért, különösképpen a húgáért. Ha pedig fiút kell választanom, akkor legyen Grayson, a Szívzűrterápia strébereknekből. Ő igazi barát. Komolyan.



10. Egy könyv, amin sírtál.
Az imádott Jenna Fox. Az egész könyv nagyon komoly hangvételű és elgondolkodtató témákat boncolgat. Ezeken a mondatokon sírtam el magam: 
"– Mert idővel talán az emberek megváltoznak, és talán a törvények is. 
– Lehet, hogy mindannyian változunk." 
Most titulálhattok bőgőmasinának, de én ezen tényleg elsírtam magam.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett.
Ide talán az egyik Egy ropi naplója kötet tudnám mondani. Azokon mindig jót tudok nevetni.

12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál.
Az az igazság, hogy idén nem néztem meg semmilyen adaptációt. Csak A beavatottat, de az 2014-es és nem is emlékszem pontosan, hogy idén vagy tavaly láttam-e. (Azóta amúgy többször is megnéztem). Bárki bármit mond, nekem tetszett. A lázadót viszont még nem volt alkalmam megnézni, mondjuk az előzetesek alapján nem tűnik túl jónak meg könyvhűnek.

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál.
Több is van. Az egyik ilyen A rossz lányok nem halnak meg, (ide kattintiva olvashatjátok el) és A lány, akit soha senki nem vett észre. (klikk ide, hogy elolvashasd). Nem tudom mások szerint mennyire lettek jók, én annak érzem őket, mert ezeken látszik, hogy fejlődtem.

14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál).
Kiera Cass: A koronahercegnő. Szerintem ennek a résznek a legszebb a borítója.
15. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?
Hát, nincsenek konkrét terveim, de Az éhezők viadala trilógia további két részét el szeretném olvasni, továbbá Jane Austen-tól a Büszkeség és balítéletet és A klastrom titkát.

16. Kiket jelölsz?
Nincsen konkrét jelöltem, aki szeretné csinálja meg. De feletkezzetek el a forrás feltüntetéséről.

(Képek forrása: moly.hu, google.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése