2015. december 31., csütörtök

Így telt az évem - 2015 könyvekben


Sziasztok!
Eredetileg nem terveztem évösszegző bejegyzést, de molyon már többször is láttam ezt a "2015 könyvekben" kérdéssort, ezért úgy döntöttem, hogy én is megcsinálom, csak én itt a blogomon. 

1. A legjobb könyv, amit 2015-ben olvastál
Ne, ne...Ilyet ne kérjetek tőlem! Idén sok új műfajjal volt lehetőségem megismerkedni, ezért tulajdonképpen minden kategóriából van egy kedvencem. De a top 5: (azt azért zárójelben megjegyezném, hogy nem feltétlenül az 1. a "legkedvencebb" könyvem, tulajdonképpen, ami ide bejutott, az minden a legjobbak között van)
  1.  Gimesi Dóra-Jeli Viktória-Tasnádi István-Vészits Andrea: Időfutár 1.-6.
  2. Rob Reger-Jessica Gruner: Emily the Strange 1.-2.
  3. Erin McCahan: Szerelem és más fura szavak
  4. Bosnyák Viktória: Klott Gatya, ne fárassz!
  5. Rick Riordan: A villámtolvaj, Szörnyek tengere
De ezen kívül még rengetek jó könyvet olvastam.


2. A legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál
Hmm, hmm.... A folytatások közül annyira nem tudok kiemelni semmit, talán ez azért is lehet, mert általában egy sorozatból nekem mindig az 1. rész a kedvencem. Mégis, Leiner Laurától az Illúziót mondanám meg a talán Rachel Hawkins-tól a Démonüveget.

3. A legnagyobb csalódás
Hát ez elég érdekes, mivel a jelenleg általam olvasott könyv, A kör, eddig nem igazán olyan, amire számítottam. De mivel ez nem 2015-ös olvasmány (mármint úgy értem, hogy a befejezése át fog csúszni 2016-ra), ezért helyette inkább Holly Smale: A lány, akit soha senki nem vette észre c. könyvét mondom ide. 

4. A legnagyobb meglepetés
Mary E. Pearson: Az imádott Jenna Fox. Nem, egyáltalán nem ilyenre számítottam, de azért örülök, hogy elolvashattam ezt a  könyvet, ezáltal is többnek érzem magamat.

5.  Kedvenc új szerző
Böszörményi Gyula! Már hallottam más, pozitív kritikákat róla, de idén volt szerencsém megbizonyosodnom róla - őt tényleg egy hihetetlenül tehetséges író! Jövőre tervezek még tőle olvasni.

6. Legújabb kedvenc karakter
Sophie Mercer, a Hex hall-ból. Mint már a top 5 kedvenc főszereplőm bejegyzésemben is írtam, ő egy vakmerő, jó humorral megáldott lány, aki a végletekig kiáll a barátaiért. Már nagyon várom a trilógia 3. részét, mert nagy függővég volt a 2. kötet végén.

7. Egy könyv, amin sírtál
Fehér Klára: Bezzeg az én időmben c. regénye. A vége az valami...elképesztően szívfacsaró!

8. Egy könyv, ami boldoggá tett
Több ilyen is volt, de Jeff Kinney-től az Egy Ropi naplója c. könyvet emelném ki (vagyis azokat a köteteket, amiket eddig olvastam), mert ezeket rendszerint egy délután alatt kiolvastam és mindig nagyon sokat nevettem rajtuk.

9.  A kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál
Idén nem láttam egyet sem, szóval ez most üresen hagyom.

10. A legszebb könyv, amit idén vásároltál
Egyértelműen a Ne érints. Gyönyörű az a borító, komolyan, gyönyörű! És persze a Leányrablás Budapesten borítója sem utolsó.

11. Mely könyvet szeretnéd elolvasni év végéig?
Hát már semelyiket :D

12.  Új megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél.
Böszörményi Gyula: A  Rudnay-gyilkosságok. Már sok jó véleményt olvastam róla, jövörőe szeretnék rá mielőbb sort keríteni.

13. Legjobban várt megjelenés az év második felére
Rachel Hawkins: Hex hall 3. - Spell bound. Már szeretném tudni mi lesz a vége, hiszen, mint már említettem nagyon nagy függővége volt.

Ennyi lett volna ez a kis összegzés, köszönöm, hogy elolvastátok.
Boldog új évet kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése