2015. december 6., vasárnap

Erin McCahan: Szerelem és más fura szavak

Kiadó: Kolibri
Oldalszám: 424
Kiadás éve: 2014
Eredeti cím: Love and Other Foreign Words
Fordította: Vereckei Andrea

Értékelés: 5

Fülszöveg:
Mennyi mindent jelent az a szó, hogy klassz? És a pofa be? Josie, aki a legjobb indulattal is zseninek tűnik, úgy érzi, egész nap josie-ra fordít, hogy értelmezni tudja gimis osztálytársai, családtagjai vagy az egyetemi tananyag mondatait. Na meg kombinál és komplikál: vajon honnan tudjuk, ha készen állunk a szerelemre? És ki tudhatja jobban, hogy ki illik a nővérünkhöz – ő vagy mi? Miféle az a testvéri szeretet, ha a titkos naplóból lopott szerelmes levéllel tartják sakkban a másikat? És vajon ér ilyenkor egy WC-n ülős képet meghekkelni?

Értékelés:
Mikor kikölcsönöztem ezt a könyvet a könyvtárból jóformán semmit sem tudtam róla. Ám amikor itthon elolvastam a fülszövegét határozottan érdekesnek tűnt. 
A főszereplőnk, Josie, egy 15 éves lány, rendkívül magas IQ-val, egyszerre jár gimiben és egyetemre, amit elsőre kicsit furcsa volt, de a végére megszoktam. Legjobb barátja Stu, a hasonló helyzetben lévő srác, aki kicsit idősebb Josie-nál, talán 17 lehet. Mostanság sok könyvben találkozom ilyen kapcsolatokkal, amikor valakik születésük óta a barátok (ez általában fiú-lány barátság), rendkívül szoros köztük a kapocs, olyannyira, hogy valakik már azt hiszik, hogy unokatestvérek. Személyesen még nem tapasztaltam ilyet, ám mivel az olvasmányaim nagy része ifjúsági regény, tudom, hogy az esetek 90%-ában a szerelmi háromszög egyik tagja ilyen gyerekkori barát. Megnyugtatok mindenkit, itt ilyenről szó sincs, ám őszintén szólva a történet végét nem ilyennek képzeltem.

Az egész cselekmény ott kezd el bonyolodni, hogy Josie egy nővére, Kate bejelenti, hogy megházasodik. El is viszi a jövendőbelijét bemutatni, ám a családi vacsora nem úgy sül el, ahogy tervezték. Josie-nak hihetetlenül antipatikus Kate vőlegénye, Geoff, véleménye szerint nem a nővéréhez való. Geoff először nekem sem volt egy kedvenc karakter, együttéreztem Josie-val, mert engem is hihetetlenül idegesített egy-két helyen, főleg a spagettis esetnél. 
Tulajdonképpen a regény azt taglalja, hogyan dolgozza fel Josie azt, hogy szeretett nővére feleségül megy valakihez, akit ő nem kedvel. Ám jó kishúghoz méltóán próbálja Kate-et lebeszélni a házasságról, ám ő azzal vág vissza, hogy Josie sosem volt még szerelmes, így nem tudja miről beszél.
Itt történik a második csavar a könyvben, ugyanis Josie elhatározza, hogy akkor ő szerelmes lesz, így már megmondhatja Kate-nek: Geoff nem hozzá való.
Főszereplőnk első szerelme nekem eléggé műnek tűnt, hiszen tulajdonképpen csak "érdekből" állt össze vele, a fent említett ok miatt.
A második szerelme már ígéretesebbnek tűnt, megtudhatta, hogy milyen a "szerelem első látásra".
Viszont ahogy már fent is említettem, én nem ilyen véget gondoltam a könyvnek. Elmehetett volna más irányba, annyira akartam, hogy ez a dolog megmaradjon annak, ami. De végülis nem bánom, hogy így alakult, hiszen Josie emberére akadt, az biztos.

Kiknek ajánlom?
Azoknak, akik szeretik a LOL könyveket, ez hasonló azokhoz, de tulajdonképpen bármelyik 13-15 évesnek, hiszen nincsenek benne durva dolgok, csak nem hétköznapi szavakat használnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése