2015. január 17., szombat

Veronica Roth: A lázadó (Divergent 2.)

Kiadó: Ciceró
Oldalszám: 432
Kiadás éve: 2013
Eredeti cím: Insurgent
Fordította: Logos
Értékelés: 4

Fülszöveg:
Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz – vagy akár meg is semmisülhetsz. Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei – Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit – és önmagát –, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.
A bejegyzés spoileres lehet azok számára akik nem olvasták még az első részt!


Értékelés:
Szerintem ez a rész nem volt ugyanolyan jó,mint az első. Lehet túl erős kezdés volt A beavatott,de ez a könyv már lényegesen nem olyan,mint az trilógia első része.
Ebben a részben szerintem Tris túl sokat őrlődik. A szülei halála miatt megértem hiszen az tényleg mély fájdalmat okozhatott neki,na de azért amiért megölte Will-t...Én értem,hogy nem könnyű azzal a tudattal élni,hogy kioltottál egy életet,de ez önvédelem volt,mert ha nem cselekedik,akkor Will megöli őt.És a fiú szerintem azért nem esett volna ennyira nagy letargiába,ha valóban megöli Tris-t.
Ezenkívül idegesítőek Tris és Tobias összezördülései is. Hol szeretik egymást,hol nem,hol bíznak egymásban,hol nem.
Amin pedig lejobban kiakadtam,hogy Roth nem tudja rendesen pörgetni a cselekményt. Talán azt hihette a regény megírásakor,hogy jó sok haláleset meg lövöldözés majd az eredményezi,hogy a cselekmény izgalmas lesz vagy nem is tudom. Sok ember meghal ebben a kötetben,ami méginkább ahhoz vezet,hogy végighallgassuk Tris befordulását. Ha már Tris-nél tartunk... Ebben a részben nem bátor volt,hanem inkább makacs. Állandóan az életét kockáztatta,és hogyha nem mentik meg meghalt volna. Persze amikor ezt Tobias megjegyzi a főhősnőnk megsértődik.
A végén egy piszok nagy függővég van,ami igazából annak a titoknak a megoldása,amit Tris a könyv elejétől fogva keres. Na mármost:szerintem jó a függővég,de ahhoz hogy ez igazán izgalmas legyen az kellett volna,hogy ezt a titok dolgot,amiért Tris szülei meghaltak,ne felejtődjön el a történet közepén. Volt egy egy rész ahol semmiszó nem volt róla,aztán a végén megint felbukkant.
Összegezve: Tetszett,de nem volt az igazi.

(kép forrása:http://data2.whicdn.com/images/157322350/large.jpg)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése